تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/03/21 - 23:38
کد خبر: 472983

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است / دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند

پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است / دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند

به بررسی اخباری چون، دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند و پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است و ایران در رتبه سوم تعداد محصولات نانویی صنعت ساخت‌وساز در دنیا و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به بررسی اخباری چون، دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند و پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است و ایران در رتبه سوم تعداد محصولات نانویی صنعت ساخت‌وساز در دنیا و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

ایران در رتبه سوم تعداد محصولات نانویی صنعت ساخت‌وساز در دنیا

بررسی‌های انجام شده در بانک ‌اطلاعاتی استت‌نانو نشان می‌دهد که مصالح ساختمانی (masonry materials) بیشترین سهم را نانومحصولات درج شده در این پایگاه در بخش صنعت ساختمان دارد. ۹۹۰ محصول از ۵۲۵ شرکت در بخش مصالح ساختمانی در بانک اطلاعاتی این پایگاه ثبت شده است.

صنعت ساخت و ساز یکی از صنایع مهم و اولویت‌دار در کشور بوده که تلاش شده از فناوری‌نانو برای ارتقاء این صنعت استفاده شود. در حال حاضر نانومحصولات متعددی در داخل کشور برای این صنعت تولید می‌شود. ارتقاء محصولات صنعت ساخت‌وساز با بهره‌گیری از فناوری نانو و توسعه پوشش‌های نانو مقاوم در برابر خوردگی از جمله محورهایی است که تلاش شده تا از فناوری‌نانو برای بهبود صنعت ساخت و ساز استفاده شود.(جزئیات بیشتر)

دانش‌بنیان ها حمایت‌ قضایی و حقوقی می‌شوند

 به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در جهت ارائه برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، شعبه تخصصی دادگاه و همچنین شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده تا این شرکت‌ها بتوانند مشکلات خود را در این حوزه رفع کنند.

شعبه تخصصی دادگاه شرکت‌های دانش‌بنیان که با حمایت معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است، این امکان را فراهم کرده تا شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود بتوانند به دادگاه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان (شعبه ۱۴۰) به مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است

محمد فلاح، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه شروع شده و در فرصت فراهم شده اولیای دانش آموزان باید به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در میان پایه ابتدایی، متوسط اول و دوم تحصیل می‌کنند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و مدیران مدارس تمام مراحل انتقال این دانش آموزان را به پایه بالاتر فراهم می‌آورند.

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان اردبیل گفت: تا ۲ روز آینده فرصت ثبت نام برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی باقی مانده که این امر از طریق سامانه انجام می‌شود که برای این مقطع ثبت نام از نهم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۲ روز آینده ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

نگرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر‌دولتی از کاهش دانشجو

به نقل از فارس، رسول عمادی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی توانا گفت: شهریه‌ها‌ی مؤسسات آموزش عالی غیر‌دولتی هر ساله با مصوبه هئیت امنای هر یک از مؤسسات قابل تغییر است.
وی از فعالیت ۲۸۲ مؤسسه آموزش عالی غیر‌دولتی خبر داد که به گفته او از این تعداد، ۱۷ واحد دانشگاهی است. همچنین ۱۰۵ مؤسسه آموزش عالی آزاد نیز فعال هستند که از این تعداد، ۵۱ واحد در تهران و مابقی در ۱۵ استان دیگر کشور فعالیت دارند.(جزئیات بیشتر)

حکم انضباطی دانشجویان دانشگاه یاسوج مربوط به اغتشاشات تعلیق شد

بهادر کرمی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: استان ما و بخصوص دانشگاه یاسوج در حوادث اخیر در زمره دانشگاه‌های سفید بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی اتفاقات دانشگاه یاسوج را بزرگ کردند، خاطرنشان کرد: از طریق اهرم‌های انضباطی، برای کنترل تعدادی از دانشجویان اقدام شد؛ به غیر از احکام دو نفر، احکام صادره برای سایر دانشجوها معلق شد.(جزئیات بیشتر)

اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی مهمترین شاخص ارزیابی دهمین دوره دولت الکترونیک است

به نقل از فارس، محمدهادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت عتف در دومین نشست مدیران فناوری اطلاعات ستاد و سازمان‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح الزامات ابلاغی درباره ارزیابی دولت الکترونیکی، بر تلاش جدی برای بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی و ارائه مستندات دقیق و منطبق بر شاخص‌های ارزیابی از سوی نمایندگان ستاد و سازمان‌های تابعه، تأکید کرد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top